amerikano.reismee.nl

Dag 5 Lancaster - Watkins Glen

Na een heerlijke nacht in het prachtige EJ Bowman B&B, lukte het niet om op tijd te vertrekken.

Om 9 uur werd namelijk het ontbijt geserveerd. In de eetkamer werd een grote tafel gedekt met prachtig oud bestek. We ontbeten gezamelijk met de andere gasten, 5 gepensioneerde dames uit de staat New York. Zoals de meeste Amerikanen zijn ze ontzettend vriendelijk en belangstellend, algauw hadden we leuke gesprekken over de verkiezingen, Europa en nog meer. En toen werd het ontbijt geserveerd door Diana, de gastvrouw. We begonnen met een zelfgemaakte blue berry pie, hij was zelfs nog warm van binnen. Lekker met limoenjelly. Daarna verse mandarijn met balsamico en als afsluiting een zalige quiche met spinazie en bacon. Vergezeld door jus d'orange en koffie. Alles homemade. Ontzettend leuk, we vonden het eigenlijk jammer dat we hier weer weg moesten.

Daarna door het buitengebied van Lancaster gereden, hier wonen de Amish gewoon tussen de andere mensen in. Je ziet aan een boerderij bijna niet of hij van Amish is of niet. Gelukkig zijn we wel Amish tegengekomen, werkend op het land, over de weg met hun koetsen of wandelend langs de weg. De omgeving is ook ontzettend mooi, glooiende heuvels met landbouwgrond en prachtige boerderijen met grote stallen en silo's.

Daarna doorgereden naar Root's Country Market, waar Walter op aanraden van Diana whoopies heeft gekocht. Een soort cake-achtige koekjes met vulling, gemaakt door de Amish. Ook pretzels worden hier volop verkocht, dus daar hebben we ook wat van meegenomen. Het was ontzettend druk op de market, overal eetkramen maar ook veel troep. Volop groente en fruit, dit zag er prachtig uit.

Rond de middag hebben we Lancaster verlaten en reden richting het noorden. De omgeving veranderde hier ook, van landbouw naar bossen. Het begin van de herfstverkleuring zagen we al komen, dus we hebben goede hoop voor een mooie Fall Foliage later in Vermont. Rond 16.30 uur kwamen we aan in Watkins Glen, onze overnachtingsplek. Het is vandaag weer erg mooi weer, zodat we even buiten een wijntje hebben zitten drinken. Daarna het dorpje in gelopen.

Watkins Glen ligt in het Fingerlake gebied in de staat New York. Na ongeveer 15 minuten wandelen kwamen we dan ook uit bij een klein haventje met uitzicht op het Senaca Lake. Hier lag ook een leuk restaurantje met uitzicht op het meer. We hebben dan ook lekker buite op het terras zitten eten, Walter zalm met kreeftsaus en ik lekkere krabkoekjes. Na het eten op ons gemak teruggewandeld, het begon nu toch wel wat frisser te worden.

We overnachten bij Watkins Motel in Watkins Glen.

Manon

Leuke foto's papa en mama! Klinkt als een goed ontbijt xxx

Anja

Een prachtig verslag van jullie dagen. Heerlijk om te lezen en de foto's te zien!
Groetjes André

marjan en jan

hoi Nicole en walter. we lezen iedere dag met plezier de uitgebreide reisverhalen en krijgen zo ook een goede indruk van Amerika. hier gaat alles zijn gewone gangetje. je moeder en ik zijn alletwee bij een fysiotherapeut je moeder voor de slijmbeursontsteking en ik voor looptraining. we hebben het er maar druk mee. je moeder heeft voor de jicht een kuur met prednisolon gekregen en dat helpt zeer goed. we zijn blij met jullie dagelijkse berichten en wensen jullie nog een heel goede reis en veel plezier toe.kus en groeten van opa oma.