amerikano.reismee.nl

Dag 6 Watkins Glen - Niagara Watervallen

Vanmorgen weer opgestaan met een stralend blauwe hemel. Eerst de auto ingeruimd en ons klaargemaakt voor een wandeling. Daarna ontbijten bij Dunkin' Donuts. Gelukkig hadden ze niet alleen zoete donuts, maar ook hartige bagels.

Daarna doorgelopen naar Watkins Glen State Park, schuin tegenover ons motel. Watkins Glen is een kloof met wel meer dan 20 watervallen. Vanuit de hoofdingang loop je via ruim 800 traptreden langs het water naar boven. Een prachtige wandeling. Buiten de traptreden loop je over een mooi aangelegd pad, soms onder de waterval door. We hebben ontzettend veel foto's genomen, het was hier ook zo mooi.

Na ruim een uur waren we boven aangekomen, hopend dat we daar wat koffie konden drinken. Maar helaas, alles was dicht. Dus maar teruggelopen naar het begin van de wandeling. Daar aangekomen werden we tegengehouden door een ranger. Er was een rockslide geweest in de nacht en ze wilden proberen om de losse rotsen te verwijderen. Gelukkig mochten wij nog snel naar de uitgang lopen, daarna werd alles afgesloten. Er kwam iemand langs de rots naar beneden om losse struiken en stukken rots te verwijderen. Indrukwekkend om te zien, je beseft dan heel goed hoe machtig de natuur is. Zo'n vallend stuk rots is gewoon dodelijk.

Na weer foto's genomen te hebben, vertrokken we uit Watkins Glen. We reden langs het Senaca Lake naar het noorden. Het Seneca Lake is een heel groot meer, wel 50 km lang. Het is een prachtige omgeving, vol met wijnhuizen en de mooiste woningen. Het is te zien dat dit een rijk gebied is, al zie je tussendoor ook de trailer parken. Aan het einde van het meer reden we richting het westen, richting Niagara watervallen. Rond 15 uur kwamen we bij de Canadese grens aan, om daar naar ons hotel te gaan. We hadden een kamer met fallsview geboekt en dat was een prachtig gezicht. Vanuit onze kamer heb je zicht op beide watervallen, je ziet Amerika aan de overkant liggen.

Na het uitzicht bewonderd te hebben, zijn we naar buiten gegaan om de watervallen van dichtbij te bewonderen. De grootste waterval heeft de vorm van een hoefijzer. Hier kan je vlak bij de waterval komen, wat een kracht heeft dat water. Hele wolken met water kwamen onze kant op, en dat met het geluid van het water op de achtergrond, zo indrukwekkend. Daarna doorgelopen naar de andere waterval, deze ligt aan de Amerikaanse kant en is wat kleiner, maar daardoor niet minder mooi. We boften ook ontzettend met het weer, regelmatig kwam de zon tevoorschijn en dan zag je prachtige regenbogen in de watervallen.

We hebben een heel stuk gelopen langs de watervallen en de Niagara river voordat we teruggingen naar ons hotel. We hadden tenslotte een voucher gekregen voor een gratis drankje met knabbels en als echte nederlanders laat je die kans natuurlijk niet voorbij gaan.

Toen we daar gezellig zaten, zagen we ook het Keg restaurant in het hotel. Je kon daar eten met een prachtig uitzicht over de watervallen. Hoewel we eigenlijk ergens anders wilden gaan eten, zijn we toch maar naar Keg gegaan en daar hebben we zeker geen spijt van. We hadden een schitterende tafel vooraan het raam, met vol uitzicht op de watervallen. Het eten was ook erg goed, we hadden allebei een Sirloin steak met een lekkere fles wijn. Walter nam zelfs 2 toetjes omdat hij niet kon kiezen, daarna espresso met limoncello, onze avond kon niet meer stuk.

Op onze kamer aangekomen, hebben we nog volop genoten van het prachtige uitzicht op de watervallen, die 's avonds verlicht worden. En als kers op de slagroom werd er ook nog vuurwerk afgestoken. Opnieuw een prachtig gezicht vanuit onze kamer op de 30e verdieping. Het is een fantastische kamer, zelfs met een extra zittkamer erbij. Deze heeft helaas geen fallsview, maar dat maakt helemaal niet uit. We kunnen vanuit ons bed genieten van de watervallen. Ik verheug me er nu al op om morgen wakker te worden met dit uizicht.

We overnachten bij Embassy Suites by Hilton.

Paul van Esch

Hoi Walter en Nicole,
Leuk om aan het begin van de dag even jullie verhaal te lezen en wat vakantiesferen op te snuiven. Mooie reis en foto's mensen. Geniet ervan.
Groet,
Paul

Anja

Wat een prachtige verhalen. Nog lekker verder genieten. Een dikke kus uit Bavel

Mieke Jonker

Het is echt genieten he zo leuk om jullie te volgen
Ik zie de steak zo voor me en ook de crabcakes Nicole mmmm
Liefs