amerikano.reismee.nl

Dag 8 Bennington - Lincoln

Het ontbijt was inbegrepen bij de Best Western Bennington, dus daar hebben we maar gebruik van gemaakt. Daarna de auto weer ingeladen en op pad. Een groot deel van de dag reden we door de Green Mountains National Forest in Vermont. Prachtige bossen met overal kleine dorpjes met oud-engelse huizen. Echt schattig, houten huisjes met mooie veranda's en glooiende grasvelden.

Ons reisdoel was de Vermont Country Store in Weston. Een klein plaatsje met hele mooie huizen. De Vermont Country Store is een begrip in Vermont, een ouderwetse winkel met ontzettend veel snoepjes, fudge, allerlei etenswaren, maar ook kleding, spelletjes, zeep noem maar op. Ze hadden zelfs kleurboeken met als onderwerp Trump of Clnton.

Er viel ook van alles te proeven, dus we hebben daar wel even tijd doorgebracht. Natuurlijk hebben we ook wat gekocht, onder andere een grote fles Maple Syrup.

Daarna naar de kerstwinkel aan de overkant van de straat. Ook hier keken we onze ogen uit. Kerstballen in allerlei vormen, het kon niet gek genoeg: hamburgers, kratten bier, ijsjes, zakjes friet, baseball, hotdogs.

Na ongeveer een uurtje zijn we verder gereden door de Green Mountains op zoek naar een paar Covered Bridges. De eerste was de Upper Falls, de tweede was niet erg mooi, dus daar reden we snel aan voorbij. Vooral de laatste die we gezien hebben was erg mooi, dit was een tweelingbrug, de Willard Twins.

Uiteindelijk hebben we Vermont weer verlaten en zijn we New Hampshire binnengereden. Ons einddoel was Lincoln in de White Mountains National Forrest. Een prachtige omgeving, het begin van de herfstverkleuring is al goed te zien. Lincoln is een gezellig toeristenplaatsje met veel winkeltjes en restaurantjes. Dit gebied is ook bekend als wintersportgebied, je ziet de skipistes in de bergen tegenover ons. Na eerst de visitor center bezocht te hebben zijn we op zoek gegaan naar een winkel voor hikingschoenen, die van mij zijn kapot en hierdoor heb ik een flinke blaar op mijn linkerhiel. Gelukkig hadden ze hier een goede schoenenzaak en ben ik dus geslaagd voor nieuwe schoenen. Walter besloot toen ook maar meteen nieuwe hikingschoenen te kopen, dus we stapten de winkel uit met 2 paar schoenen. Daarna doorgereden naar ons motel. Op loopafstand liggen verschillende restaurants, vanavond zijn we gaan eten bij The Common Man aan de overkant van de straat. Ook hier natuurlijk weer veel te grote porties, maar dat krijg je overal. Net als het water, zodra je gaat zitten krijg je een groot glas water. Op zich heel fijn, maar al het water smaakt ontzettend naar chloor, dus echt niet lekker. Toch weer lekker gegeten, deze keer allebei kip. Daarna weer terug naar het motel. Omdat we steeds rond 7 uur wakker worden, zijn we 's avonds ook best moe.

We overnachten bij Kancamagus Lodge in Lincoln.