amerikano.reismee.nl

Dag 9 Lincoln

We hebben vandaag de hele dag doorgebracht in de prachtige White Mountains National Forest.

Rond 8.30 uur vertrokken we naar Franconia Notch State Park om de Flume Gorge te gaan lopen, een trail van ongeveer 1.15 uur. We kwamen rond 9 uur aan bij de visitor center, er stonden slechts een paar auto's op de parkeerplaats.. De Flume Gorge is een ontzettend mooie wandeling door een kloof genaamd Flume, genoemd naar de Mount Flume. Via houten wandelpaden loop je langs de kloof omhoog, met overal naast je watervallen. Ook lopen we hier door 2 Covered bridges, de eerste is heel mooi om te zien.

Bovenaan gekomen bij het de kloof lopen we verder door de bossen, een mooie wandeling met af en toe flink stijgen en dalen. En overal zien we de prachtige herfstkleuren, vlammend rood en helder geel.

Hoewel veel bomen nog groen zijn, komen de herfstkleuren er steeds meer doorheen. Halverwege deze wandeling komen we bij de 2e Covered Bridge, deze is alleen voor voetgangers. Deze brug is gebouwd op een omgevallen pinetree en heet dan ook Sentinel Pine Bridge.

Vanwege de vele fotostops die we gehouden hebben, duurde de wandeling wel wat langer dan 1.15 uur. Het was maar goed dat we vroeg begonnen waren, toen wij klaar waren met de trail, stond de hele parkeerplaats vol met auto's. Na een kop koffie gedronken te hebben, gingen we verder op pad.

Onze volgende stop was bij The Basin, ook in Franconia Notch State Park. Na een klein stukje lopen kwamen we aan bij een mooie poel met ook weer verschillende watervallen.

Daarna doorgereden naar verschillende uitzichtpunten om de mooie bomen te bekijken.

Lekker geluncht in Twin Mountain en daarna verder naar de Cog Railway.

Walter wilde heel graag met een treintje de bergen in. De Cog Railway bestaat uit oude wagons die door een diesel locomotief verplaatst worden.

Het eindstation is bovenop Mount Washington, 1970 meter hoog. De tocht omhoog duurde ongeveer een uur. Onderweg kreeg je uitleg over de trein en de omgeving, ook hier was het prachtig om te zien. Boven aangekomen hadden we een uur om rond te lopen, dit was lang genoeg. Hoewel het de hele dag bewolkt was geweest, was het toch helder weer. Boven aangekomen was het helaas ontzettend mistig, hoewel dat normaal schijnt te zijn voor Mount Washington. Het weer is hier extreem, je hebt het hele jaar door kans op sneeuw. Dat hadden wij dan niet, al was het wel een stuk frisser dan beneden. Er was een musuem om te bezoeken en je kon buiten wat rond lopen. Daarna weer met de trein terug naar beneden, waar het weer een stuk helderder was.

Het was ondertussen al over vijven en we moesten nog 3 kwartier terugrijden door deze prachtige omgeving. Ik had hier zo nog een paar dagen langer willen blijven om meer te wandelen. Terug bij het motel zijn we aan de overkant gaan eten bij Black Mountain Burger Co, waar ze lekkere hamburgers hadden. Daarna terug naar het motel om dit verslag te schrijven. Dat valt nog niet mee, want de Wifi is hier ontzettend traag en met weinig bereik.

We overnachten nog een keer bij de Kancamagus motel.

marjan en jan

hallo hier ben ik weer.met genoegen lezen wij iedere dag het verslag van jullie reis.nicole je bent een prima reiscorrespondente,leuke verslagen met prachtige foto's.jullie hebben al heel veel gezien en er volgen nog meer dagen.geniet maar optimaal.woensdag komen anouk en manon weer eten.het wordt yati of il vicino heerlijk
ik heb voor een week prednisolon voor mijn jicht en voor mijn slijmbeursontsteking hebben ze mijn schouder ingetaped.17 oktober krijg ik een spuit in het bot.ik sukkel verder maar door,maar het moet goed komen. voor jullie nog een aantal fijne dagen.tot het volgende bericht.dikke kus marjan en jan

Ger Advocaat

Tsjonge jonge, dat is weer eens wat anders dan de watervallen van Coo....
Schitterende ervaring en je verslagen zijn erg goed om te lezen.
Groetjes Ger en Sonja.

Mascha, Marco en Veerle

Wat gaaf om te zien en allemaal te beleven. Zo waan ik me dut jaar toch nog een beetje in de vakantiesfeer. Zo'n kloof bewandelen is helemaal indrukwekkend. Geniet samen!