amerikano.reismee.nl

Dag 13 Portland - Boston

Vanmorgen weer tot 8 uur geslapen, dit is voor ons al uitslapen. Koffers weer ingepakt en uitgecheckt. Daarna eerst ontbeten bij The Egg & I, eieren natuurlijk. Daarna weer met volle maag op pad.

Onze eerste stop was de Portland Headlight. Een prachtige vuurtoren met een klein museum. Dit was wel leuk, je ziet wat over de geschiedenis en de werking van de lampen.

Portland Headlight ligt in Fort Williams Park, je kon hier dan ook mooi wandelen. Helaas waren wij niet de enigen die vandaag deze vuurtoren wilden zien, het was ontzettend druk. Gelukkig waren wij vroeg, we moesten zelfs even wachten voordat het museum om 10 uur openging. Maar daarna leek het wel een atractiepark, de bussen bleven aan komen rijden. Natuulijk heel veel oudere mensen, wij vinden onszelf daar toch nog niet bijhoren. Dus maar weer snel vertrokken naar onze volgende stop.

Langs binnendoor weggetjes langs de kust reden we verder naar de volgende vuurtoren. Halverwege reden we door het plaatsje Kennebunkport. Een ontzettend gezellig plaatsje met leuke houten huisjes, veel winkeltjes en eethuisjes. Ook weer schattige kerkjes. We hebben hier leuk rondgelopen en lekker koffie gedronken. Het schijnt dat de familie Bush hier een buitenhuis heeft. Er liggen in deze regio sowieso prachtige huizen, vooral die met uitzicht op zee.

Daarna onze tocht vervolgd naar Cape Neddick. Hier vind je op een eilandje een prachtige vuurtoren, Nubble Lighthouse. Een schitterend gezicht, een mooie vuurtoren, strakblauwe lucht, rotsen en golven.

De hele omgeving is hier schitterend, ik zou hier zo een huis willen hebben. Beneden was er een strand waar ze op de golven aan het surfen waren. En dan overal die schattige houten huisjes in wit en pastelkleuren met veranda's ervoor. Helaas gaan we vandaag het mooie Maine toch verlaten.

Via Hew Hampshire reden we de staat Massachussets binnen. Ons einddoel van vandaag was Boston. Ons hotel ligt wel een stuk van de binnenstad af, maar het metrostation ligt op 10 minuten rijden. Nou ben ik geen fan van de metro, ik ben niet graag ondergronds. Gelukkig ging een groot deel van de tocht bovengronds.

Boston is een grote stad, met veel industrie, universiteit, haven en opeens veel hoge gebouwen. Dit hadden we deze reis nog niet eerder gezien. Eind van de middag kwamen we in de Downtown Boston aan, waar we Faneuil Hall Marketplace bezochten. Dit bestaat uit 3 gebouwen, Quincy Market en North en South Market. South Market werd opgeknapt, hiet zijn we niet geweest. In North Market vind je winkels en kantoren, waaronder een hele grote kerstwinkel. 2 Verdiepingen vol met kerstversiering, je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben hier kerstballen van. We zagen kerstbomen vol met druiven en wijn, sportartikelen, helemaal roze met elfjes en feeën, helemaal groen in Irish style. Alleen kleine kerststalletjes voor mijn verzameling zijn bijna niet te vinden. De paar die ze hebben zijn niet echt bijzonder, dus niets gekocht.

In Quincy Market vind je vooral allerlei eethuisjes. Van Grieks tot Chinees, van Italiaans tot donuts. Omdat we sinds het ontbijt niets gegeten hadden, was het nu toch wel tijd om te gaan dineren. Deze keer bij Cheers, een waarheidsgetrouwe replica van de bar Cheers. De ouderen kennen deze vast nog wel: Where everybody knows your name. Tijdens ons hoofgerecht kwam er opeens een hele grote groep binnen, allemaal oudere Amerikanen. Was het toch dezelfde groep die we 's morgens bij Portland Headlight hadden gezien. Dat was wel heel toevallig.

Na het eten met de metro weer terug naar ons hotel, waar ik nu dit verslagje zit te schrijven.

We overnachten bij Best Western in Woburn.

Romy

Dank voor de kerstwinkeltip! Ik neem uit elke reisbestemming een kerstmannetje mee. In september gaan we naar Boston!