amerikano.reismee.nl

Dag 15 Boston - New York City

Vanmorgen voor de laatste keer de auto ingeladen. Vandaag zouden we het einddoel van onze roadtrip bereiken, New York City !

Maar we hadden eerst nog zo'n ruim 4 uur te rijden. Het was vandaag opnieuw prachtig weer, volop zon en rond de 24 graden. We zijn via Rhode Island naar Connecticut gereden, waar we even gestopt zijn in het plaatsje Mystic voor een kop koffie. Mystic is weer zo'n gezellig klein plaatsje, met volop winkeltjes. Na een half uurtje rond geslenterd te hebben, zijn we doorgereden.

En dan eindelijk New York. New York ligt in de staat New Jersey. Al van verre zie je de bekende skyline. Het was hier wel ontzettend druk op de wegen, overal staat het verkeer vast. En maar toeteren. Nu vind ik normaal gesproken het verkeer in Amerika heel relaxed, geen bumperkleven, de meesten houden zich aan de snelheid, niemand is agressief in het verkeer. Dat idee is nu wel een beetje veranderd. Wat een puinhoop. Gelukkig ligt ons hotel in Queens, waar het relatief rustiger was dan in Manhattan. Eerst maar even ingecheckt en de koffers naar de kamer gebracht en toen de auto weggebracht. We hebben hem in NY toch niet nodig. We hebben een eenvoudig hotel, maar wel vlakbij een metrostation. Wel hebben we een mooi uitzicht op de skyline van Manhattan, dus dat is wel leuk.

En toen de stad in. We begonnen bij Central Park, een gigantisch park midden in de stad. Ook hier is het ontzettend druk, veel kinderen zijn er aan het honkballen, overal wandelen er mensen, er zijn straatartiesten bezig, mensen liggen te zonnen op het gras. Ja ook hier is het prachtig weer.

Daarna Broadway opgelopen. Wat was het een ontzettend leuk gevoel om al die gebouwen nu eens in het echt te zien. We zijn langs Carnegie Hall naar 5th Avenue gelopen, hier vind je alle dure merken, zoals Chanel, Louis Vuiton, Saks Warenhuis, noem maar op.

Middenin 5th Avenue vind je St. Patrick's Cathedral, Amerika's grootste katholieke kerk. Ondanks dat er een mis bezig was, mocht je gewoon naar binnen. Wel mooi om te zien, met bijpassende muziek op de achtergrond. We zijn ook nog ter communie gegaan.

Toen doorgelopen naar Rockefeller Center, waar we de bekende schaatsbaan zien. Die zie je terug in veel films over NY. Er werd nog niet geschaatst, ze waren wel de baan al aan het egaliseren. Rondom in de bomen zitten de lichtjes al, dat zal vast heel sfeervol zijn met kerstmis.

Daarna weer teruggelopen richting Broadway waar we uiteindelijk uitkwamen bij Times Square. Het was ondertussen donker geworden, dus zag je heel goed alle lichtreclame. Wat een fantastisch gevoel om daar te staan. Al die mensen, al die lichten, al dat verkeer.

Je vind hier ook verschillende winkels met I love NY souveniers. Natuurlijk heb ik weer een koelkast magneet gekocht om mijn verzameling aan te vullen. Maar wat een keus hebben ze hier.

Na een hele tijd rondom Times Square doorgebracht te hebben, zijn we toch maar met de metro terug naar ons hotel gegaan. We hebben tenslotte nog 2 hele dagen NY voor de boeg.

we overnachten bij Country Inn & Suites in Queens, New York.

Lian

Wow, wat mooi allemaal, ik liep nog wat achter, nu weer helemaal bijgelezen. Geniet nog maar even.