amerikano.reismee.nl

Dag 10 Lincoln - Bar Harbor

Helaas verlaten we vandaag de schitterende White Mountains, ik had hier graag nog langer willen blijven om te wandelen. Maar eerst rijden we nog de Kancamagus Scenic Byway, een prachtige tocht door de bossen van de White Mountains. We hebben weer volop genoten van de mooie herfstkleuren. Helaas was het weer vanmorgen wat minder, veel mist zodat we boven op de pas weinig konden zien.

Ook hebben we weinig wildlife gezien. Overal kwam je borden tegen van Moose Crossing next miles, nou geen moose heeft ons pad doorkruist. We hebben alleen veel eekhoorns en wat kalkoenen gezien, Aan het einde van de Kancamagus Byway bezochten we nog een Covered Bridge over de Saco River. Veel wegen en rivieren hebben Indianen namen, dit komt nog uit een ver verleden.

Daarna was het tijd om de natuur achter ons te laten en te gaan shoppen in een outletmall in North Conway. Nou is shoppen in Amerika altijd leuk omdat kleding hier veel goedkoper is, Maar in New Hampshire betaal je ook geen BTW, dus dat scheelt echt behoorlijk veel. Na wat verschillende winkels bezocht te hebben, zijn we uiteindelijk toch weer geslaagd bij Tommy Hilfiger, dit is toch wel echt onze winkel. Nog even een lekker broodje bij de Subway en toen op pad.

We verlieten New Hampshire en reden de staat Maine binnen. Ook hier weer prachtige bossen met herfstkleuren en waarschuwingen voor overstekende elanden. Ook nu weer niets gezien. Rond 5 uur kwamen we aan in Bar Harbor, een gezellig plaatsje aan de Atlantische kust. Volop winkeltjes en restaurantjes. Overal overnachtingsmogelijkheden en veel verschillende kerken, zoals in alle plaatsen in Amerika. Na ingecheckt te hebben zijn we het plaatsje ingelopen en hebben ons verbaasd over alle souvenierswinkels.

Het was ongeveer 15 minuten lopen naar de haven waar we zalig gegeten hebben bij La Bella Vita. Krab en kreeft vooraf en als hoofdgerecht zalm met risotto. Daarna op ons gemak teruggelopen naar ons motel. We hebben een mooie, pas gerenoveerde kamer.

We overnachten bij Primrose Place in Bar Harbor.