amerikano.reismee.nl

Dag 11 Bar Harbor (Arcadia NP)

Wat hebben we weer een mooie dag achter de rug.

Vanmorgen eerst gaan ontbijten bij Jordan's, The best breakfast in Bar Harbor. Voor mij een ham-kaas omelet en voor Walter hun beroemde Blue Berry Pancakes. Erg lekker allemaal, voor herhaling vatbaar. Daarna even bij de supermarkt wat te eten gehaald voor tussen de middag en daarna richting Acadia National Park.

Acadia NP is een prachtig park op Mount Desert Island, dit ligt aan de Atlantische Oceaan. Het eiland wordt door het water in tweeën gesplitst. Bar Harbor ligt in het oostelijke deel, hier vind je ook het grootste deel van het NP. Na eerst de visitor center bezocht te hebben, reden we het park binnen. We gingen de Park Loop Road rijden, een tocht van ongeveer 65 km. We boften vandaag ook weer echt met het weer, het was weer een stralend blauwe lucht, bijna geen wind en rond de 20-25 graden. De park loop road rijdt bijna geheel langs de kust, met schitterende vergezichten over de oceaan en de vele eilandjes die hier voor de kust liggen.

We hadden een lange stop bij Sand Beach, een mooi klein strandje. Het was hier zo zalig, je zou bijna je badlaken op het strand leggen. Helaas is het zeewater hier nooit warmer dan ongeveer 13 graden, dus zwemmen is niet echt een optie.

Daarna doorgereden naar Otter Cliff met onderweg de nodige foto-stops. Daaraangekomen dacht Walter zeeleeuwen te zien, maar volgens mij waren het gewoon vogels. Maar toen we de verrekijker erbij pakten, bleken het inderdaad zeeleeuwen te zijn. Zo leuk om te zien, die kopjes die steeds boven water kwamen tussen de vogels in. Natuurlijk hebben we hier ook weer veel teveel foto's genomen.

Daarna verder de park loop road gevolgd richting Cadillac Mountain. Hier zijn we naar boven gereden om een prachtig uitzicht over het hele gebied te hebben. Hoewel er donkere wolken aankwamen vanuit het binnenland, kon je toch erg ver kijken. We hebben hierboven ook snel wat gegeten om daarna weer verder te gaan.

Omdat het nog vroeg was, besloten we naar de westkust van Mount Desert Island te gaan. Langs het water reden we naar het plaatsje Bas Harbor om een vuurtoren te bezichtigen.

Hierna vervolgden we onze route via een natuurlijke seawall en reden verder over het eiland. Het is hier ontzettend mooi wonen, prachtige huizen met uitzicht over de oceaan. In een klein dorpje zagen we de bootjes binnenkomen met versgevangen vis en kreeft. Overal zag je hier de kooien waarmee de kreefte gevangen werden.

Rond half vijf waren we terug in ons motel. Na ons even opgeknapt te hebben, zijn we Bar Harbor weer ingelopen. We wilden kreeft gaan eten, daar staat Maine tenslotte om bekend. Door de eigenaresse van het motel van West Street Café ons aangeraden. Nou, dat was niet voor niets. Er stond al een hele rij toen we aankwamen. Ook wij lieten onze naam op de wachtlijst schrijven, 3 kwartier wachten. Maar het was niet voor niets. Toen we eindelijk zaten, namen we het kreeftmenu voor 28 dollar. We begonnen met een krabsoepje, erg lekker. Daarna kwam dan de kreeft. Schortje voor en wat uitleg van de waitress en daar begonnen we met het ontleden van de kreeft. Traditioneel met gesmolten boter erbij. Je moet het hier toch een keer gegeten hebben. Blue Berry Pie als dessert en onze magen zaten weer vol.

Daarna door Main Street teruggelopen naar ons motel. Het is hier nog erg druk, het toeristenseizoen is nog niet voorbij. Maar dat maakt het ook wel gezellig.

We overnachten nog een keer bij Primrose Place in Bar Harbor.

Lisette

Jullie hebben een mooie reis ...geniet er van !